Kategóriák
kiadvány grafika

Többoldalas kiadványok tervezése, segédlet grafikusoknak

VI. A szövegrészek logisztikája

Tervezz akár több oldalas online vagy nyomtatott felületet, mindkét esetben borzasztó fontos, hogy hogyan építed fel, alakítod ki a szöveges részeket, a szövegtestet. Elvégre azt szeretnéd, hogy az emberek lássák a munkád nem? A szövegtest legyen láthatatlan, abból a szempontból, amire fokuszálsz, légy szándékosan visszafogott.

Nézzük meg egy kicsit technikailag a dolgot, egy sor optimális hossza olyan 70-75 karakter (szóközökkel együtt), ha ennél hosszabb az már fárasztja a szemet, és nehéz megállapítani a mondat kezdetét és végét. Ha ettől rövidebb, akkor az olvasás túlságosan zötyögőssé válik és hajlamosak vagyunk átugrani a szavakat. Butaságnak hangzik, pedig nem az, tudat alatt ugyanis örülünk, hogy a sor végére jutottunk és kezdhetjük a következőt. Persze nem arról van szó, hogy szigorúan számolni kell a karaktereket egy sorban, ez csupán egy alapvető irányadás.

VII. Keltsd fel az olvasó figyelmét

Egy idézettel remekül meg lehet fogni az olvasót. Ha elolvassuk a szöveg előtti idézetet, körülbelül tudni fogjuk miről is akar szólni az írás. Az esetek többségében ilyenkor azt a cikket is elolvassunk, amit egyébként nem.

Úgy kell megformázni az idézetet, hogy az felkeltse az érdeklődést. Legyen mindig teljesen nyilvánvaló és könnyedén olvasható. De még ennél is fontosabb, hogy mit akar mondani, az idézetet össze kell párosítani a szöveggel, hogy az valóban előremutató legyen. Mindegy, hogy sokkoló, vicces vagy éppen intellektuális szövegről van szó, az idézetnek harmonizálnia kell a szöveg hangulatával és utalnia annak tartalmára.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük